onsdag, december 16, 2009

VVV:2=Verkligt värdefull Vaccination

Äntligen var det dags för oss 70+ att erbjudas vaccination mot svininfluensan. Vi strömmade till i stora skaror. Jag hade tagit med mig både sudoku och bok, men ordningsmannen (den unge i gul väst - som visade sig vara elektriker!) tillhöll oss att stå snällt i kö och vänta.
Väl inne hos syster visade sig denna vara en gammal bekant från barnkliniken - vi jobbade ihop redan på Banckska sjukhusets tid, tidigt sjuttiotal!
Det erbjöds BÅDE vaccination mot svininfluensan OCH den gamla säsongsinfluensan. Jag tackade och tog emot - det blev två sprutor.
Jag hade noggrant läst igenom Råd och anvisningar, där det poängterades önskvärdheten av att ha kortärmad blus. Efter visst bryderi hade jag lyckats iföra mig en sådan!

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous Ullah skrev ...

Jag hade själv räknat ut att det var bra med kortärmat och fick således sprutan iförd t-shirt förra veckan. Annars brukar jag aldrig använda sådana plagg så här års.

16 december, 2009 22:26  

Skicka en kommentar

<< Home