fredag, december 18, 2009

Kullkastad agenda

Igår skulle jag skriva julkort.
MEN
När jag vaknade hade det snöat och temperaturen sjunkit från +1 till -6° under natten.
Så först blev det till att skotta, ta in krukor och tömma vattentunnor.
Sedan fick jag kärt adventsbesök.
Men det är en dag i morgon också!
På mejlen hade jag fått påhälsning från en stjärngosse:

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Anonymous Ökenråttan skrev ...

Julstämningen kommer krypande.
Vad är det för soffa du har? Den ser så bra ut med lika höga sidor som bakstycke. Vi har skänkt vår soffa till en behövande son och vet inte var vi ska hitta en ersättare.

18 december, 2009 18:02  
Blogger den blyga skrev ...

De(n)(de är två) är köpt 1971 hos Hedbergs i Vinslöv
Vi hade just köpt vårt hus och tog med oss interörfoton dit för att möblera stora rummet som är 8x15m (sic). När vi bestämt oss för dessa soffor med ett bord att ställa mellan började vi fundera på ytterligare ( våra tidigare möbler gick åt för att möblera övervåningen!)
Då säger biträdet: I det rummet skall det inte vara fler möbler. Så talar ett proffs! Vi klädde dem med Sandersonkretonger. Vi hade ju varit i London i deras butik på Regent street.
Jag läste ju häromåret att de hade gått i konkurs, men mönstren och tygerna kan tydligen fortfarande inköpas: http://www.tapetorama.se/sanderson.php
Sofforna är således näst intill 40 år och har ju inte skyddats från användning av barn och barnbarn....
Men bekväma är de och redan på den gamles tid beslöt vi att de räcker vår tid ut

18 december, 2009 19:35  

Skicka en kommentar

<< Home