tisdag, oktober 13, 2009

Torpvisit

Det är kallt och regnigt
MEN
Oktoberkylan har ändå haft det goda med sig att lönnlöven glöder mer än vanligt!

Etiketter: ,

4 Reflektioner:

Anonymous karibien skrev ...

Åh så vackert!

Inser just att om jag nån gång skaffar hus måste jag ha en lönn, bara för höstfärgernas skull.

/k

13 oktober, 2009 02:43  
Blogger den blyga skrev ...

Naturens skönhet är hälsan för själen...
DOCK, som med allt här i världen:

För mycket eller för litet skämmer allt.

Man måste ha en STOR tomt - lönnar blir STORA med tiden och skuggar då resten av vegetationen.

13 oktober, 2009 06:45  
Blogger den blyga skrev ...

Förresten:
Jag ville erinra dig/mig om livet på torpet de sista 30 åren, en oas för den gamle och mig från livets tråk och tvång, och klickade på kategorin Torpet, och fann det här

13 oktober, 2009 06:51  
Anonymous karibien skrev ...

Så förunderligt lika människans liv och strävan är, genom århundraden och släktled.

Vilken rikedom att ha sina rötter i torpet!

14 oktober, 2009 01:58  

Skicka en kommentar

<< Home