söndag, september 20, 2009

Mitt nya liv:2

När jag rustade mig för det första konsertbesöket insåg jag att jag måste komplettera min skogarderob. Visserligen har jag åtskilliga snofsiga Ballyskor...
MEN
Efter andra benbrottet vid 70-årsålder har jag avstått från att stolpa omkring i höga klackar.
Måndagen den 7 september gav jag mig därför iväg till vårt köpcenter Väla.
Förra gången jag ekiperade mig om fötterna hade Ecco enbart den sportiga varianten - men nu har jag spanat in ett litet elegantare sortiment.

Etiketter: ,

7 Reflektioner:

Anonymous Lina skrev ...

Snygga skor!

20 september, 2009 00:32  
Blogger H. H. skrev ...

Då vet man att om man på en konsert upptäcker sådana här skor så är det Du.

20 september, 2009 09:58  
Blogger den blyga skrev ...

HH: Ett gott skratt förlänger livet!
MEN
Det är kanske inget att sträva efter i vår ålder....

20 september, 2009 12:36  
Blogger H. H. skrev ...

Jag späker mig för att leva några timmar extra.
Jag försöker låta bli att äta kakor och godis fastän det är det bästa jag vet och jag försöker gå promenader varje dag fastän det är mördande tråkigt och jag hade hellre suttit framför TVn eller datorn.
Jag skall kanske börja skratta istället.

20 september, 2009 14:42  
Anonymous margareta skrev ...

Snygga skor var det. Även jag har satsat på mina fötter igen, 2 nya inlägg utprovade för mina fötter, (1 par alltid i inneskorna här hemma) och 1 par lösa inlägg att använda i övriga par skor. Och stödstrumpor, (modell knä) fy f... så svåra att ta på sig och inte var det lätta att ta av heller. Inläggen får jag hämta om ca 14 dgr. Hoppas sendrag och onda ben försvinner, doktorn skrev ut Kinin att ta till kvällen också. dottern undrade om jag fått en släng av malaria.

20 september, 2009 16:10  
Blogger den blyga skrev ...

HH:jag försöker gå promenader varje dag fastän det är mördande tråkigt
Det tycker jag också
MEN
Stavgång är mycket roligare!
Sedan fungerar stavarna ungefär som en hund - vi stavgångare som möts på lifvets stig PRATAR ofta med varann...
Margareta: Hoppas sendrag och onda ben försvinner
Även om jag hållit igång med jogging i snart trettio år har jag fått se upp med skor - det är viktigt med HÄLINLÄGG: Se för övrigt ovan om stavgång - rekommenderas!

20 september, 2009 16:30  
Anonymous margareta skrev ...

stavgång praktiserar jag i grupp som träffas i Vilsta-skogen i E-tuna på tisdagar, skönt och jobbigt 1-1½ timme.

20 september, 2009 17:41  

Skicka en kommentar

<< Home