tisdag, augusti 04, 2009

Ny morgonrutin

Det var som regel den gamle som lagade frukost och tog in tidningen.
Nu får jag ju göra det själv.
Det är uppfriskande att gå en liten tur i trädgården medan teet drar, så jag har inlett följande vana:

Jag går fram till minnesstenen, som nu erhållit alla 11 barnbarnsstenar, och lägger en fräsch blomma,
går runt huset,
innan jag tar fram tidningarna ur brevlådan.

Beroende på väder och vind kan jag sedan bestämma om frukosten skall ätas ute eller inne....

Etiketter: ,

5 Reflektioner:

Anonymous margareta skrev ...

säkert känner du närvaron ...

04 augusti, 2009 13:40  
Anonymous en djefla man skrev ...

Ett medsolsvarv kring huset blir det. En bra början på dagen.

04 augusti, 2009 14:00  
Blogger den blyga skrev ...

säkert känner du närvaron ...
Det är den man behöver!
Se The year of magical thinking

05 augusti, 2009 12:34  
Anonymous ab skrev ...

Stenen är så fin - så grov och samtidigt så mjukt rundad i hörnen.

05 augusti, 2009 15:37  
Blogger Jessica skrev ...

The year of magical thinking är fantastisk. Läs den inte på svenska.

06 augusti, 2009 00:20  

Skicka en kommentar

<< Home