fredag, juli 17, 2009

Mera grekiskt

Jag måste ju nu mera intensivt och målmedvetet sortera bland alla "saker som är bra att ha" som ligger i korgar och lådor belamrande två skrivbord och en bänk.

I den första jag tar fram för sortering hittar jag den här planschen 34x24 cm:

På baksidan står:
Memories of mythology
Orestes killing Aegisthus the lover of his mother
Uppenbarligen inköpt i "Athens - Plaka"
Jag har dock svårt att tro att den gamle och jag inköpt den under vårt enda besök i Grekland på 80-talet.
Snarare är det någon i sällskapet då min mor, mormor, moster och faster tillsammans var där någon gång kring 1970!
Observera handväskan!
Nu är det ju vår svärdotter Lotten som är greklandsresenär....

Etiketter: , , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Jag gillar den där bilden, även om den är brutal. Tycker att konstnären har lyckats med sin pastisch.

17 juli, 2009 12:38  

Skicka en kommentar

<< Home