måndag, juli 20, 2009

Födelsedagsbarn 15

Juli månad är vår mesta födelsedagsmånad - inte mindre än 5/25 skall uppvaktas. Om vi tar perioden 26/6-1/8 blir det 8, dvs nära en tredjedel av samtliga 25.

Min kära syster, på bilden ovan 2 år,
är numera

Une dame d´un certain âge

Det var längesen hon var "lillasyster", utan är alltid att lita på i krissituationer - här är hon i Viken och frostar av frysen för den stackars benbrutna guldbröllopsbruden.
Denna kvartett har haft många underbara stunder tillsammans. Vi önskar födelsedagsbarnet ännu många lyckliga år i kretsen med make, barn och barnbarn - och syrran!

Etiketter: ,

4 Reflektioner:

Blogger KuriÅsa skrev ...

Det faktum att ni är så många som fyller år på sommaren får en ju osökt att undra vad ni gör på hösten.

20 juli, 2009 09:12  
Blogger den blyga skrev ...

Ozzy: Var sak har sin tid...
Men det finns ju olika livsstilar - statistiskt föds de flesta i april.

20 juli, 2009 11:47  
Anonymous Stina skrev ...

Vilken skattgömma av vackra bilder du sitter på! Själv funderar jag på att sammanställa ett kollage med bilder på släkt och vänner att ha i studenrummet, och du får hemskt gärna föreslå ett par. Jag tar villigt emot gamla såväl som nya och även på släktingar jag inte ser alltför ofta. Bilden av dig i Grekland, Farfar med Gustav i läkarstolen eller den på dig, Farfar, Monna och Göran är alla vackra bilder som jag gärna ser pryda min vägg.

21 juli, 2009 14:46  
Blogger den blyga skrev ...

Vilken skattgömma av vackra bilder du sitter på!

Den 5/5 2005 var en lyckodag: Då köpte jag min första digitalkamera!
MEN
Många av de bästa bilderna från senare år har ju Gustav tagit.
Det ska bli ett nöje att förse dig med material till ditt studentrumskollage!

Det är ju en ypperlig sysselsättning för en nybliven änka...

24 juli, 2009 03:40  

Skicka en kommentar

<< Home