lördag, april 11, 2009

Påskliljor

För en gångs skull sammanfaller våra påskliljors "primetime" med påsken!
När vi flyttade in för 38 år sedan fanns inte så värst mycket växtlighet. Varje år köpte jag en eller två krukor påskliljor till påskbordet, överblommade grävde jag ner lökarna i gräsmattan. De har sedan villigt kommit upp varje år, så småningom i allt större antal.

På torpet finns vildväxande tidiga, dubbla. Av dem har jag överfört flera stånd.
På åttiotalet övergick jag till mini som ju då blev à l mode och dessutom passade bättre på matbordet.
Observera det för tillfället avbrutna murbyget i bakgrunden

De första åren köpte jag en del narcisslökar varav en sort som heter Mount Hood funnit sig väl till rätta.

Glad Påsk!

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home