måndag, oktober 13, 2008

Sisyfosarbete

Jag har tidigare berättat om mina olösta och olästa tidningshögar:

Nu när höstmörkret börjar sänka sig över oss tog jag nya tag och
lyfte häromdagen en hur högen nämligen:
SvD:s Kulturbilaga fredagen 16 maj 2008.
Efter att ha löst sudoku och korsord, ögnat igenom övriga artiklar fastnar jag på understreckaren:


Språkstudier som njutning och spegel
Det är en anmälan av en bok av Eva-Carin Gerö "Sveriges första kvinnliga professor i grekiska någonsin" , betitlad:
Grekiska: språket, kulturen och myterna.

Anmälan, av Ola Wikander, är så stimulerande, att det slutar med att jag skickar efter inte bara Eva-Carin Gerös bok utan även anmälarens "I döda språks sällskap".

Fortsätter det så här kommer högarna aldrig att krympa.....

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home