fredag, oktober 03, 2008

Shopping

Vi har ju inte vågat shoppa på länge för att inte höja konsumentprisindex.
Men nu gör man ju hela världsekonomin en tjänst!

Sagt och gjort: För första gången på över ett år begav vi oss till vårat köptempel Väla.
På listan hade vi skiftnyckel, glasögon, klockradio och en ny pyjamas till undertecknad.

De stora kedjorna hade inga pyjamas att erbjuda - tydligen omodernt - föres bara till jul!?
Jag försökte en sista gång i en mindre butik: Hedbrandhs
och vad skådar mitt öga:
REA på BH!
Det är åtskilliga år sedan jag förnyade mitt BH-sortiment. Volymen och livsstilen gör att jag kräver specialdoningar - sist fick man skicka efter min storlek från USA.
Och idag hade de hos Hedbrandhs just min modell och STORLEK 50 kr billigare/st.
Jag köpte två av de båda trevliga expediterna.
Sedan hittade jag en trevlig TV-pyjamas på KappAhl. Även där var det intressant med storlekarna: Jag var, för att citera min lillayster när hon skulle beskriva sitt status i skolsalen:
Bäst ibland de sämsta (= dvs MINSTA storleken i ett sortiment för större passade utmärkt)
Välutkommen från Hedbrandhs för att avslöja de goda nyheterna för den gamle visar det sig att han stött på en gammal vän och kollega.
Vi avslutade expeditionen hos Clas Ohlsson - rapport om inköp av skiftnyckel i nästa avsnitt.

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home