måndag, september 15, 2008

Gourmetmåltid 2

eller
Surpris, Surpris!
Vi var bjudna till lunch i Lund hos Malins mamma Gunnie, som vi ju inte haft tillfälle att träffa tidigare. Fint skulle det vara, slips var anbefallen.
Jag som hade erbjudit mig att köra hem blev litet betänksam när jag såg vilket dryckjom som bjöds.
Det var trevligt att träffa Gunnie:
Jag följde med lystet intresse den smakliga buffet som dukades fram
Strax innan vi satte oss till bords briserade bomben - som också förklarade de överdådiga lunchförberedelserna :
Vi var på en bröllopsfest!
Introducerande Compact Wedding:
12.46.53
Endast tvenne vigselvittnen: Ebba och Lisa
Tre lunchgäster (se ovan)
och Weekend-bröllopsresa till Båstad.
Vi hälsar Fru Bergman - Bergholm välkommen i släkten!

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Har du blivit mer överraskad under ditt 7.., jag menar 26-åriga liv?

15 september, 2008 10:35  
Blogger den blyga skrev ...

Ja - när du och Lotten köpte huset i Mesta!

Det innebar ju dessutom ett paradigmskifte - händelsen i lördags var ju mera en symbolhandling, en bekräftelse.

Sedan blev jag ju också överraskad över att den lille glasögonprydde discipeln jag föreställt mig, som var hemma för vattenkoppor, alls inte tedde sig så!
Tala om paradigskifte...

15 september, 2008 15:26  

Skicka en kommentar

<< Home