tisdag, september 16, 2008

Drottningen är död - leve Konungen!








IOW:
Sommaren är slut - Leve HÖSTEN!

Rubriken är inspirerad av följande:
Jag lärde mig läsa 1942. Då hade vi endast Helsingborgs Dagblad - och alla nyheter handlade ändå bara om kriget och ransoneringar.
Min mamma ville å andra sidan inte att vi barn skulle vara alltför informerade - de vuxna var ju själv rädda.... (pappa var mestadels inkallad)


Det fanns inte heller det väldiga utbud av barnböcker som nu.
Jag fick leta i mina föräldrars bibliotek där jag bl.a. hittade denna "bilderbok":

där första sidan är denna:
Jag tittade mest på bilderna - sidan ofvan har jag aldrig egentligen läst förrän idag.

I kommande avsnitt skall jag kungöra vilka illustrerade artiklar som eggade en 8-årings fantasi!

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home