onsdag, april 30, 2008

Hos frissan II

Igår hade jag en tid hos min frissa i Viken. Uppfylld av min just utlagda blogg om PALIMPSEST berättade jag för henne om denna understreckare.


Damen i stolen intill blev nyfiken . Jag frågade då vi var på väg hem om hon nu fått klart för sig vad en palimpsest är.

Hon berättade då att hennes far skrivit de första understreckarna någonsin i SvD.
Vad hette hennes far?
Jo, Anders Österling
Han bodde de sista åren av sitt 97-åriga liv hos just denna dotter i Möllaregården. Själv var hon bara 89...
Läs mera i Byaluren 26 sid 4

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Men WOW!

Låg ej ett sken över rikena nyss
av den vita visionen -
diktades ej om förbrödringens kyss?
Krasch! Nu diktar kanonen.

30 april, 2008 13:28  
Anonymous Anonym skrev ...

Spännande! "… och lärkan slår, och Skånes somrar ila.

Är det trappan till "gamla" biblioteket?

30 april, 2008 21:49  
Anonymous Anonym skrev ...

Av damen i stolen, Karin Österling, har jag läst en bok om hennes mammas första äktenskap med Verner von Heidenstam. Den var läsbar.Älskade Verner!

01 maj, 2008 17:23  

Skicka en kommentar

<< Home