torsdag, oktober 11, 2007

Bokhandelsmedhjälpare


Bokhandelsmedhjälpare var en fin yrkeskår som det skrevs böcker om.

En fin företrädare var min ingifte morbror Rulle.
Han hette egentligen Oscar Rudolf - född som han var 1902 den 11 oktober!
Eftersom han och min moster Elsa inte hade egna barn fick jag vid hennes död 1980 (Rulle dog redan 1977) ärva hans vidlyftiga bibliotek - som jag fortfarande sliter med att sortera!

Bland dessa finns en uppsjö typ länken ovan om att vara bokhandelsmedhjälpare, men i skrivande stund kan jag ej finna dem , de är troligen på vinden. Återkommer när de återfunnits!

Han skrev dagbok från 1960 varje dag tills han fick hjärtinfarkt -77 och lades in på lasarettet och dog en månad senare.

Då fortsatte Elsa....

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home