fredag, september 08, 2006

Lyckan


Lyckan är alls inte det som du tror, inga stora bevingade ord.
Populär schlager, ett av Harry Brandelius paradnummer.

En morgon , när vi funderade om det var dags att klippa gräsmattan ....



Dagen efter ....







Dag 4 var de skördemogna!



Stolt fjällskivling är veritabla skönheter




För att inte tala om hur ljuvligt de smakar:
"Tårtbitar" av hattarna stekta i smör ...mmhh

Man startar med ringen som råkost.

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Blogger Farsan_Baloo skrev ...

Som nervös kantarell/soppfjant blr man imponerad av artkännedomen. Jag hade aldrig vågat stoppa i mig den där...

08 september, 2006 11:14  
Blogger den blyga skrev ...

Det kommer mera!
Vi har just återvänt från vårt torp - trots Gudruns härjningar fick vi en full korg.

Jag fick ett presentkort i en bokhandel när jag fyllde 50. För det köpte jag 4 svampböcker; Hade som m ålsättning att lära mig EN ny svamp årligen Nu är jag 71.....

09 september, 2006 18:25  

Skicka en kommentar

<< Home