söndag, februari 02, 2014

Födelsedagsbarn 3=50!

"Konstigt år i år, unga flickor fyller 50 år"
för att travestera ett vanligt TELEGRAM när min fader fyllde detta 1949!
Före internet var det ju genom sådana man gratulerade halvsekelfirarna.
Ännu en känd variant
- av vilka jubilarerna ofta  fick flera X:

OM DU HÖR NÅGOT I LUFTEN SOM SURRAR
SÅ ÄR DET VI I SKÅNE SOM HURRAR 

Jag är ju i den lyckliga belägenheten att jag kan utbreda mig med både bilder och information om vår gemensamma tillvaro
 Här är en bild från jubilarens första besök hos svärföräldrana in spe.
(1987?)

Det dröjde inte förrän fästeparet sommarjobbade i Höganäs,
samtidigt som de passade huset åt de under semestern kringresande orienterarna.
Vi försökte förgäves få henne tänd på denna sport...
1991 blev det bröllop i Viken
och BRÖLLOPSRESA till KULLABERG
 och så småningom
f.d.ÖST-Tyskland
bl.a. Weimar
1992 startade hon med sitt projekt att uppfylla jorden...

Här har vi träffats i det inre av SMÅLAND på den första semestern.
Föga anade vi då att det skulle innebära utvandring till SVEALAND...
Boken som läses är av Tage Danielsson
 Här en aktuell bild så att även yngsten Sigge får komma med
GRATTIS!
Many Happy Returns of the DAY

Etiketter:

3 Reflektioner:

Anonymous Ökenråttan skrev ...

Vilken trevlig bildsvit! Och Jean-Maire skålas det i, ser jag.

02 februari, 2014 12:01  
Blogger Lotten Bergman skrev ...

Nja, första gången jag var i Viken och träffade er alla var faktiskt våren 1985, tro’t eller ej. Däremot kan bilden här ovan mycket riktigt vara från 1987, när ni förgäves försökte få mig att förstå att man kunde springa omkring utan bollar. (Så tooookigt!)

Tack för den synnerligen trevliga bildkavalkaden!

02 februari, 2014 20:39  
Blogger Pysseliten skrev ...

Trevligt med en presentation såhär av dagens jubilar! Sicken fin svärdotter (fult ord) du har!

02 februari, 2014 20:59  

Skicka en kommentar

<< Home