söndag, april 15, 2012

Vår saga 10

Efter mer än två veckor i Paris åkte hela familjen tåg till Tarbes  där den gamles föräldrar under Frankrikesejouren hade sin bopäl.
 Vi förlovade oss den 19 juni. därstädes.
 Tyvärr finns inga foton från detta evenemang...
 Den enda bild från Tarbes som jag kan hitta är en som morbror Gottfrid tog när han och den gamle firade jul därstädes december 1954. Här sitter han i vad som troligen är stadens centrum tillsammans med mor, syster Karin och bror Björn. När han i januari återkom till mig i Lund medförde han en julgåva som jag fortfarande har stor glädje av, nämligen en sjal från Bagnères de Bigorre!

Pietetsfullt skrudade jag mig i sjalen
(som ju egentligen var en flossad yllesjal med fel färg)
nästa gång vi var på bal i full gala!

De få dagar vi var i Tarbes hann vi besöka Lourdes och Pau:
Karl den XIV:s födelsestad.
INNAN
Det var dags för det verkligt stora semesteräventyret!
FÖLJ
den spännande
FORTSÄTTNINEN!

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Blogger ingerb skrev ...

Gunilla! Här kommer en jätteglad kommentar...Oj så kul att ta del av Dig och Din familj.( böckerna skall jag handla med en gång också. Förträffliga och den med bibelord ser jag extra fram emot såsom den religionslärare jag en gång i tiden verkade som.
orrviken står kvar i sin alldeles egen glans. Går ofta förbi ert lilla kyffe på promenader men ingen, ingen där. Skall läsa vidare på Din Vikeningarsida snart. Skall köra barnflickor ifrån diverse länder till flyget. Äldsta dotttern (läkaren) fyllde 40 i går. Hälsar Inger Ohlsson

15 april, 2012 12:32  
Blogger den blyga skrev ...

@Inger:Här kommer en jätteglsd kommentar till!
Jag är lika glad som du att på detta sätt uppliva vår kontakt.
När det gäller Skogslund är det ju så att syster mi och jag inser att vi inte tyar me att längre. Men som skrivet (Se på bloggen under etikett Torpet") marknaden är ej glödhet...
Först Gudrun, sedan finanskrisen...
MEN
Jag har ju sedan beslutet att sälja 2007 arbetat på att ta till vara så mycket som möjligt av Skogslunds historia, som ju också är släkthistoria.

17 april, 2012 07:47  

Skicka en kommentar

<< Home