fredag, juli 13, 2012

Äppleträd

Det är ju 27 år sedan jag planterade mitt första äppleträd.
De senaste 20 har jag varit självförsörjande med äpplen
MEN
 Årets skörd tar nog priset. Bilden ovan är från den 16 juni. Varje blomma tycks ha resulterat i en kart!
Alltsedan dess har jag flera ggr i veckan plockat av 100-tals ...
Det märks knappt!
 Nu får vi hoppas på en solig och varm sensommar .

Etiketter: , , ,

2 Reflektioner:

Anonymous Ida skrev ...

Vårt äppelträd beter sig likadant! Aldrig förut har jag sett det blomma så mycket, och nu i sommar är det redan fullt av små äpplen. Kan det ha med det tokiga vårvädret att göra kanske, eller är 2012 bara ett särdeles bra äppelår?

13 juli, 2012 10:46  
Blogger den blyga skrev ...

Jag tror det är en kombination! Jag når ju upp till mitt, så jag kpmmer åt att gallra - när jag planterade det 1986 var det redan "modernt" med låga äppleträd så man kommer åt att plocka - jag skickar en bild på dina föräldrar när det begav sig!

13 juli, 2012 12:49  

Skicka en kommentar

<< Home