torsdag, december 10, 2015

Julresa till Mälardalen:1

Jag startade i gryningen... 
Kom fram tidigt
Jag satte mig på väntplats
BARA
talade arabiska.
Han var flykting från Syrien och hade varit i Sverige sedan september
(Mitt bagage till höger) 
Sedan var allt frid och fröjd till Norrköping .
Där stod vi sedan i 4 timmar, varav de första två i en helt strömlös, nersläckt kallnande vagn.
Som väl var hade jag en fukkaddad mobil så jag via sonen Karl kunde informera mig om omvärldsläget=
STORM
Efter 2 tim i mörkret drev mig hungern ut i stationsområdet. Det och resten av Norrköping var ej strömlöst. Jag inköpte mig kvällsmat  på cafeterian. Vid återkomsten fick vi plötsligt ljus i kupén, så att det blev möjligt att läsa!
Mycket intressant! Recension följer.
Ca kl 22.00 var jag på plats på Kungsholmen, 41/2 tim försenad
SOV GOTT!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home