söndag, februari 01, 2015

Frukostdrama

Jag sitter i lugn och ro framför Frukost-TV på lärdagsförmiddagen
lösande min sudoku
jag störs av en rejäl
BANG!
Vad var det?
Jag ser mig   omkring...
Slutligen tittar jag ut genom fönstret
 Jag kände igen ljudet - det har tidigare hänt att duvor flugit rakt in i fönstret
MEN
 ...inte att det berodde på att de blivit fångade av en sparvhök (?)
Efter tre minuter
Jag kan följa förloppet från fönstret på andra våningen.
Höken börjar "plocka" duvan
...efter fyra minuter
 efter 25 minuter
... efter 30 minuter
efter 45 minuter är det föga kvar...
... efter 55 minuter är det inte mödan värt längre...
÷
Jag trodde kråkorna skulle komma för att avsluta jobbet
MEN
Hela dagen var det efter tragedin och hökens lämnnande

  alldeles "fågelfritt" .

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home