söndag, november 09, 2014

Novemberlördag

Det började bra...
Vädret var synnerligen tjänligt:
Varmt för årstiden uppehåll 6 sek/m från S
Jag var flitig med städning och matlagning hela förmiddagen
Skulle efter en frugal lunch ge mig ut på en lång promenad längs stranden i medvind
 för att sedan ta bussen hem.
Vi d tvåtiden tog jag på mig träningsoverall, tog fram busskortet
OCH
skulle sedan utrusta mig med mobitelefon och kamera
MEN
de var som bortblåsta.
Efter en dryg halvtimma  hade jag hittat båda
MEN
hade jag förlagt mina JoJo-kort!
Jag mindes ju bestämt att jag tagit fram dem ur plånboken innan jag började leta efter kamera och mobil och ...
Ju längre jag letade desto mera BESTÄMD blev jag att de SKULLE hittas.
EGENTLIGEN
hade jag ju kunnat gå ut en sväng i eftermiddagssolen och leta reda på dem
EFTERÅT
MEN
JUST som jag efter 11" timme givit upp projektet återfanns de
MEN
Då var kl 16.30 och solen gick ner 16.14!

jag fick avstå från den långa promenaden med bussfärd hem ändå...
MEN
17.04
Jag trodde jag var ensam på stranden
17.09
dvs Jag och katten
 Det verkade som katten också trodde jag var den enda att charma...
MEN
17.11
När jag gått rundt udden dök det upp en medvandrare
17.14
SOM
visade sig vara ute och rasta´ hunden.
17.23
Det mörknade allt mer
MEN
 1725
när jag vände hemåt för att gå i "skogen" hemåt i motvinden
 visade det sig vara full rulle på golfbanan...
 17.27
var det inte för mörkt att plocka svamp...
En visserligen litet gammal men dock ..
SILLKREMLA
17.32
när jag gick inne bland bebyggelsen tändes gatubelysningen
 17.44
närmade jag mig hemmet!
Nu har jag tagit hand om både kort, kamera ochmobil inför morgondagen!

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home