söndag, september 07, 2014

Höstvernissage

Så var det dags för höstens första utställning på Höganäs museum.
Änkegrannen och jag infann oss tidigt.
Vi återsåg glatt personalen, noterade särskilt den nya skylten
 att man kunde förse sig med kaffe och bulle för 20:-
Det visade sig att det tydligen funnits denna möjlighet...
MEN
SKYLTEN ÄR NY!
Av de tre utställarna 
fr.v.Elisabeth Moritz, Agneta Hemert och Örjan Wikström

 gillade jag Örjan Wikström bäst
Han inspireras av  andra konstnärer,


här Wilhelm Hammershöj
När jag idag tittar in på Höganäs museums hemsida, se länk ovan
visar det sig att det finns åtskilliga bilder från vernissagen, och på en är jag med:
 Jag är damen i den blå scarfen som träffade en kollega till Per.
Vi hade inte setts på minst 20 år!


Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home