fredag, februari 01, 2013

Efter tio

På grund av anledning* vaknade jag inte förrän kl 0748 i morse.
* Anledningen var att SMHI ju hade varnat för stormbyar med kulmen kl 04.00.
När jag därför vaknade kl 02.45 gick jag upp för att kolla läget:
Varningen visade sig vara  något överdriven - åtminstone här vid norra Öresund.

På förmiddagen spörjs att de varit något mera sannspådda  för Malmö -
Förklaringen är nog att det var ren VÄSTLIG vind, vi kommer då i lä av Danmark.
Värre för oss är NORDVÄSTEN som blåser in från Kattegatt med full kraft

Jag hann dock  vakna till, blev sittande framför datorn i en timme, innan jag somnade om
OCH
Min TV-morgon blev som påföljd en timme sen.
VILKET

hade till följd att jag för en gångs skull tittade på  första gästen på Efter 10 med Malou
vilken var
10:00 Dagens gäst:  Nicklas Lidström
Möt Sveriges rikaste hemmapappa, levande legendaren och hockeystjärnan som tjänat 800 miljoner kr, och skakat hand med två amerikanska presidenter - mannen som kallats för supermänniska men som är helyllemyten, ödmjukheten och lugnet personifierad. Nicklas Lidström la förra året skridskorna på hyllan efter 20 år i NHL och är nu aktuell som VM-ambassadör. 

den gamle och jag brukade ju skämta om att vi inte  bevakat ishockey som sport sedan Uffe Sterner slutade. Jag ser emellertid SPORTNYTT regelbundet och har ju då successivt informerats om Nicklas' formidabla karrär med 4 vunna Stanley Cups och under de 20 år han spelat i NHL 7 ggr utnämnts till dess bästa back.
När han nu sitter i intervjustolen hos Malou blir jag djupt imponerad av hans personlighet.
 Vilket språk - vilken integritet!
Ännu en gosse som platsar i kategorin
En man i min smak!
 

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Anonymous Ökenråttan skrev ...

Den präktige Niklas L. är uppvuxen i samma trakt som Lille Maken. Där blir det bra killar!

01 februari, 2013 15:37  
Anonymous Ökenråttan skrev ...

Den präktige Niklas L. är uppvuxen på samma ort som Lille Maken. Där blir det fina killar!

01 februari, 2013 15:38  
Anonymous Ökenråttan skrev ...

Jaså, det tog redan första gången ...

01 februari, 2013 15:39  

Skicka en kommentar

<< Home