torsdag, april 05, 2012

Dymmelonsdagsorientering

 Kontrollpunkt BRUNNEN
Vi veteranorienterare struntade denna jämna onsdag i rekommendationen att vara "Stilla"!
Vi var inbjudna av Bengt och Gudrun Olofsson till att ta en dust med Hallandsåsen
Det var perfekt väder och ÄNTLIGEN  bjöds vi en varierad spännande terräng
Längst fram en bro över ett längesedan uttorkat vattendrag
För trettio år sedan byggdes ju en motorväg över åsen men man ser här och var
rester efter de gamla vägarna  mellan Skåne och Halland.
 Strax innan målgång stod det här nästan utslagna ståndet med vitsippor.
Jag retuscherade inte bort min skuggbild och skymten av mina arbetsredskap:
Den grå tampen= min kamera och  kompassen.
*
Eric Elgebrandt (se länk tv) publicerar sina bilder redan på kvällen. Där hittade jag 
en mycket bättre bild på vitsippor
 

Etiketter:

2 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Jag blir verkligen sugen på skånsk orientering när jag ser bilderna. Själv var jag ute med Ida i en sörmländsk ändmorän i tisdags och kravlade bland flyttblocken.

05 april, 2012 20:56  
Anonymous en djefla man skrev ...

Jag blir verkligen sugen på skånsk orientering när jag ser bilderna. Själv var jag ute med Ida i en sörmländsk ändmorän i tisdags och kravlade bland flyttblocken.

05 april, 2012 20:56  

Skicka en kommentar

<< Home