söndag, oktober 09, 2011

Oxford: End of Day 1

17.30 GMT
Vi hade en sagolik tur med vädret.
En halvtimme senare övergick vi till indiskt öl
EFTERSOM
vi var på en indisk restaurant, som visade sig ha utomordentligt god mat.
Kyparen Påstod han var från GOA och hette Tony Pereira

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous Gustav skrev ...

Indiskt öl har jag aldrig provat. Var det gott?

(När jag gick igenom för mig själv vilka sorter jag provat kom jag fram till att öl är en synnerligen internationell dryck. Jag har provat svenskt, danskt, holländskt, tyskt, belgiskt,franskt, italienskt, amerikanskt, tjeckiskt, slovenskt, singaporianskt, spanskt, japanskt, norskt, finskt och mexikanskt -
men faktiskt aldrig indiskt!)

09 oktober, 2011 16:37  
Blogger den blyga skrev ...

Förvånansvärt nog var det för mig inte första gången jag drack indiskt.Jag har ju genom mitt intresse för matlagning och måltidskomposition varit medveten om att vin oftast inte passar till asiatisk mat - det ska vara öl - helst den inhemska varianten.

Indiskt öl är gott till indisk mat.
Den är läskande och litet söt, föga humlebeska.
Vädret med 29° (SIC!) i skuggan innebar många pubstopp då vi drack ale - också lämpligt på plats
MEN
Jag föredrar danskt eller tjeckiskt öl med uttalad beska (=An icecold in Alix!)
Det finns indiskt öl på Systemet ex Chakra Beer

10 oktober, 2011 07:45  

Skicka en kommentar

<< Home