tisdag, september 13, 2011

Sommaren som gick

Det är dags att  göra ett bokslut över sommaren 2011. Juli var ju bra -  augusti och inledningen av september har ju åtminstone bjudit på BRA temperatur både i luft och vatten - även om vi haft ett övermått av det senare uppifrån!
 11-06-05
Årets stora nyhet vid vår strand har varit vårt nya strandcafé, Strandsidan. Det har i vårt lokalblad under 2010 influtit en mängd artiklar om planerna och dess avslående. 
SÅ plötsligt, när jag på grund av det vackra vädret funderar på att ta mig ett dopp observerar jag denna byggnad under uppförande
 11-06-11
Till skillnad från tidigare försök har man verkligen vinnlagt sig om att inte störa den unika miljön. Jag bläddrar genast fram artiklar om detta i HD: Det står och väger - kommunsturelsen stöder projektet
MEN
Det är många överklaganden och synpunkter från diverse nämnder....
 Samma dag (3/7)  som vi har vår sommarfest sker det högtidliga öppnandet
och det ser ju riktigt mysigt ut
MEN
Jag har ju ett intensivt program hela juli. När jag efter hemkomsten från Berlin börjar fundera på att prova  vår nya attraktion så har det bara regnat och regnat emellanåt förstärkt med styv kuling.

Vi får hoppas på bättre lycka nästa år!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home