torsdag, september 01, 2011

Regntunga skyar

Vädret - som bara blir sämre och sämre - får mig att minnas min första upplevelse av schlagerindustrin. Swing i magistern hade tydligen premiär 1940 - då jag var fem år.
 Syrran försommaren 1940
Jag var ju för liten för att gå på bio, men upplevde indirekt Alice Babs genom lillasysters (*1939) barnflicka - Inger Rydkvist. Hon sjöng inte bara Swing it magistern utan framför allt minns jag "Regntunga skyar". Den har sedan i över sjuttio år klingat i mitt huvud, dyker upp när Regntunga skyar varthän jag ser - någon sol finns ej mer - Regnvåta furor - så grått allt sig ter...
FAST
Somrarna 1940 och 1941 var det mycket bättre väder!
OCH
Nu kan jag ju försöka komma vidare med mina läsprojekt!

Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home