fredag, augusti 12, 2011

Trevligt misstag

I förrgår återsamlades Antikrundan för höstsäsongen. Det var vid Klöva hallar, Söderåsens mest kuperade avsnitt. Eftersom jag inte hade varit så aktiv med jogging etc valde jag korta banan...
Det var ju rejäla höjdskillnader, skälet till att korta banan bara var 2.0 km!
Efter fyran skulle ju vi kortisar springa till 10an. Vilket jag gjorde. TRODDE jag. 
Jag stämplade i tionde rutan
MEN
När jag sedan skulle läsa in mig på väg till 11an, stämde ingenting. 
Jag upptäckte omsider att jag ju sprungit till, och stämplat vid, femman!
Jag fortsatte helt sonika springa HELA långa benan.
En redig genomkörare
(litet kantareller skördade jag också...)

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Jag konstaterar nöjt att skogen är sig väldigt lik -- ingen undervegetation alls. Det är ju ett sundhetstecken för den skånska ekologin (luftföroreningar i form av kväveoxider gynnar så kallade nitrofiler, dvs. kväveälskande arter; där luften är dålig är marken igenvuxen av snår).

12 augusti, 2011 07:23  
Anonymous Gustav skrev ...

Ett av mina favoritutflyktställen! Men några kantareller har jag aldrig hittat, men ett år plockade Malin en hel del hallon.

12 augusti, 2011 12:33  

Skicka en kommentar

<< Home