onsdag, april 13, 2011

Nu är jag ute och cyklar!

Om man klickar på bilden blir den litet större!
Vädret är ju förtjusande...
Vårtecknen står som spön i backen:
De första optimistjollarna har lättat ankar.
Det blåser dock litet snålt nere vid stranden, men inne i strandskogen var det gott om picknickare.
MEN
Denne man stod med huvudet nere i buskaget
Vad kan han månne plocka?
Det visade sig att han matade myror med överbliven massäck.
Vi konstaterade att stacken innehöll Röd skogsmyra.
Vi förde därefter ett intressant samtal om våra övriga myrerfarenheter.

Etiketter: , , ,

4 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Efter att ha skrivit om trojanska kriget får myrorna mig att associera till de vilda myrmidonerna:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Myrmidonerna

13 april, 2011 15:33  
Anonymous margareta skrev ...

jag har också varit ute och cyklat idag. Men det var inte så skönt som det var igår här i Eskilstuna Kaffet fick jag dricka inomhus. Myror syntes inte till.
Tussilagona som var så gula igår var inte vakna idag, igår "cyklade jag om" en tjock brun lurvig larv på väg från "stan".

13 april, 2011 16:04  
Anonymous Gustav skrev ...

Det påminner lite om min lille bror när han matade getingar när han var liten. Men numera bryr han sig bara om Achilles' myrmidoner..

13 april, 2011 21:02  
Blogger den blyga skrev ...

de hade samma mål som Akilles — att bli odödliga
OCH
Det lyckades de ju med..
MEN
Med undantag för Eudoros, var det dock, likom för myrorna, en kollektiv berömmelse!

14 april, 2011 07:08  

Skicka en kommentar

<< Home