onsdag, januari 13, 2010

Julkonsert

Så här på tjugondag Knut passar jag på att rapportera om vår sista julkonsert:
"Från advent till trettondag"
i Väsby kyrka kl 16.00 den 6 januari.
Jag trodde jag varit inne i kyrkan, men förstod vid entrén att jag blandat ihop den med Brunnby kyrka.
Den mansstarka kören tågade in sjungandes "Bereden väg för Herran...".
De var 50 ++ flera säkert över 70.
MEN
Under ledning av Leif Ahlberg sjöng de med starkklingande mjukhet. Den också ej helt unge sångsolisten Dan Winde visade sig även han vara en njutning att lyssna på.
Körledaren Leif Ahlberg sjöng själv solo i O, helga natt och spelade på Väsby kyrkas fina orgel Buxtehudes In dulci jubilo.
När vi kom ut igen hade det blivit mörkt.

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Undrar om jag nånsin varit inne i Väsby kyrka. Verkar vara värd att besöka, t.ex. i samband med matinköp i Höganäs.

13 januari, 2010 22:15  

Skicka en kommentar

<< Home