tisdag, januari 05, 2010

Fortsatt inventering

Nu när det mesta av julfirandet är avklarat tar jag nya tag när det gäller att sortera våra fotohögar. Denna bild från sensommaren 1974 innehåller för mig MYCKET information:

Min mor dog den 15/6. Det var en oerhört regnig sommar. Vi hade flyttat in i vårt stora dyra! (för oss DÅ, nu är det ju en spottstyver jämfört med dagsvärdet...) hus 1971, men ännu inte lyckats växa i det - vi hade t.ex. inga trädgårdsmöbler. För första gången sedan gossarne föddes jobbade vi BÅDA heltid.
Men trots att vi satt i gräset och åt färdigköpt grillad kyckling minns jag det som en LYCKLIG stund.
Att den blev förevigad berodde på att vår äldste hade valt Fotografering som Fritt valt arbete, hade ny fin kamera och framkallade själv bilderna som togs i svartvitt.
MEN
Det är ju inte han som tagit bilderna utan tydligen mellansonen!(?)

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Den övre bilden känner jag igen men inte den nedre. Jag tycker att jag är lik Sigge på den nedre bilden.

06 januari, 2010 08:50  
Blogger den blyga skrev ...

Vilket märkligt sammanträffande...:)

06 januari, 2010 12:07  

Skicka en kommentar

<< Home