måndag, september 14, 2009

Dagens namn...

Dagens namn är IDA.
Av orsaker som blir uppenbart om man klickar på länken uppmärksammas ofta detta faktum på denna blogg.

Idag påminner det mig om en händelse den 4 juli d.å.
Den första uppståndelsen efter den gamles plötsliga död på stranden den 2dre hade lagt sig.
Min första åtgärd för att inrätta mig för mitt nya liv, blir att gå igenom innehållet i hans plånbok: Kontokort, körkort, småsedlar, ja inget upphetsande utöver:
En liten tummad hopviken papperslapp som det står Farfar på och ett hjärta.
Jag vecklar upp den:

Han har också varit liten
Han har också gråtit över skrapade knän
Men han har varit bäst i Sverige på att simma.
Och blivit utbildad läkare.
Han har fått tre stora, starka, kloka söner.
Och 11 fina barnbarn
Han hugger ved
Och gör potatismos
Och tar en middagslur
Blir aldrig arg
Å, vad stolt jag är. Jag älskar dig./ Ida

Skrivet av en 12-åring!
Inte underligt att denna lapp burits närmast hjärtat i plånboken i tre år.

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Blogger Unknown skrev ...

Oj vad fin lapp! Nu kom det en morgontår.
Malin BB

14 september, 2009 08:50  
Anonymous en djefla man skrev ...

Jag är rörd och stolt.

19 september, 2009 07:02  

Skicka en kommentar

<< Home