onsdag, september 02, 2009

Två månader

Ofta vi njöto
höstsol, efter svalkande
septemberbadet.
Här sitter jag nu
ensam, blickar ut över
vårat Öresund

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Vilka tuffingar som har simmat ut till dykplattformen i det höstsvala vattnet. Det tar jag som en utmaning!

02 september, 2009 19:59  
Anonymous en djefla man skrev ...

Vem tog den första bilden? Sitter du på samma ställe på de båda bilderna?

Gulligt hur Pappa pappa stramar upp sig inför kameran. Den där rörelsen han gör tror jag är förknippad med en harkling.

02 september, 2009 20:05  
Blogger den blyga skrev ...

Jag får erkänna att jag slirat litet med sanningen....
Den första bilden är tagen den 11 september 2006.Jag tror det är Gustav som är fotografen.
Den andra bilden är, skam till sägandes, tagen den 1/8 i år!
Så det är ju fortfarande högsommarvarmt i vattnet.
Att jag valde den beror på att jag sitter LIKADANT som på den första bilden. Jag sitter nog 8-10 meter längre söderut och framför allt några meter närmre vattenbrynet än på den första. Jag sitter på den ensamma bilden just på den plats där Per föll den 2 juli....

02 september, 2009 22:25  

Skicka en kommentar

<< Home